Мариана Бояджиева се срещна с ученици от клуба по дебати към ПГТ „Д-р Васил Берон“

Народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Мариана Бояджиева гостува на ученици от клуба по дебати към Професионалната гимназия по туризъм „Д-р Васил Берон“

Народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Мариана Бояджиева гостува на ученици от клуба по дебати към Професионалната гимназия по туризъм „Д-р Васил Берон“. Пред тях депутатът разказа за работата в Народното събрание и за процедурата по приемане на новия Закон за предучилищното и училищното образование. В училището предстои да се проведе дебат – реплика на парламентарните дискусии в пленарна зала.

 

„Ние, социалистите, сме за това образованието да бъде приоритет на държавата и настоявахме промените да бъдат резултат от широка обществена дискусия", каза Мариана Бояджиева. Тя обясни, че между първо и второ четене на законопроекта е провела срещи в цялата страна с учители, родители, представители на синдикатите и широката общественост, за да потърси подкрепа за предложенията на БСП. „Заложете на това, че българската образователна система има силни традиции. При всяка промяна, трябва да се има предвид въздействието, което ще окаже“, подчерта народният представител и разясни, че оценка за въздействието на новия закон все още не е представена.

Бояджиева разясни многобройните различия между двата законопроекта за образованието, които бяха на вниманието на 43-то НС преди първо четене, както и хода на дискусията в парламентарната комисия преди второ четене. Държавата да не финансира частни училища, а средствата да се насочат за качествено българско образование- е едно от предложенията на БСП. „Огромно е недоволството от обединението на ресурсните центрове, общинските детски комплекси и помощните училища в центрове за подкрепа на личностното развитие“, подчерта Бояджиева.

Депутатът обясни, че текстовете на левия законопроект са свързани и с предложението за един клас да има един и същи учебник по един предмет за цялата страна до 8-ми клас, което и родители, и учители одобряват. По думите й предложенията за отсъствие на количествена оценка до 4-ти клас и липсата на повторяемост при слаби ученици, будят сериозно безпокойство. Дуалното образование, преструктурирането, квалификацията на учителите и нейното финансиране бяха сред въпросите, обсъждани между учениците и техния гост.